Missió ODS
CAT

Escoles


Introducció

Benvinguts a Missió ODS a l'escola Esplugues!

A continuació, detallem els reptes que preparem per a les escoles i els seus diferents cicles.

Tria el repte, selecciona el cicle/nivell educatiu i a jugar amb els ODS!

Heroe ODS

Durada dels reptes

Tots els reptes estan pensats per realitzar-se com a activitat dins de l'aula, i només en un dia, és a dir, un repte per dia, perquè l'alumnat pugui assimilar bé allò que s'ha après. Tot i que el professorat pot decidir o adaptar la seva durada a conveniència de la seva quotidianitat, necessitats, metodologia i dinàmiques pròpies, considerem que cada repte es pot fer en una hora lectiva. A excepció de l'excursió, que dependrà de si es fa a l'aula, a les instal·lacions de la pròpia escola o fins i tot fora de l'aula.


Reptes col·lectius

Tots els reptes estan pensats i dissenyats per poder-se realitzar dins de l'aula en un context de classe/grup, per això són reptes col·laboratius i participatius. Un cop dit això, el professorat, depenent de cada grup i del que estigui treballant en aquell moment, pot decidir que l'alumnat participi igualment de forma individual o en petits grups, però sempre de forma col·lectiva perquè els reptes estan pensats per fer-se alhora a l'aula, i comptabilitzar-se per grup i com a grup. El grup aconsegueix passar aquest repte o no, independentment del que faci un alumne o una alumna en concret; s'aconsegueix com a grup.

Prioritzem la participació en grups per fomentar la col·laboració i el treball en equip, ja que entenem que des de qualsevol perspectiva possible, els reptes del planeta i la societat són cosa de tots, no perquè una persona ho faci bé, aconseguirem res, si no hi ha implicació de tothom.

Enfocament d'aquest plantejament

D'aquesta manera, podem afrontar els ODS des de diferents perspectives perquè les nenes i els nens guanyin comprensió i visió global sobre la problemàtica existent, i el professorat el pugui abordar d'una manera àmplia i atractiva, adaptativa als diferents nivells mantenint l'interès de l'alumnat i la seva implicació a les dinàmiques.