Escoles
Què farem?
És el moment de debatre sobre l'ODS apadrinat que representa el nostre grup. Diverteix-te coneixent l'opinió i idees dels teus companys, posant-les totes en comú, aprenent els uns dels altres i col·laborant a millorar el món que ens envolta.
Aquest repte permet a les nenes i nens investigar en la seva mesura, pensar críticament i expressar les seves idees, alhora que promou la consciència sobre els ODS i com poden fer una diferència a la seva vida quotidiana.
Realitzar activitats de debat a primària pot tenir nombrosos beneficis per al desenvolupament de les nenes i els nens:
Desenvolupament del pensament crític: El debat fomenta l‟habilitat d‟analitzar informació, pensar de manera lògica i desenvolupar arguments sòlids. Els estudiants aprenen a avaluar diferents perspectives i formar opinions fonamentades.
Millora de lexpressió verbal: Els debats requereixen que els estudiants sexpressin de manera clara i coherent. Això ajuda a millorar les seves habilitats de comunicació oral, vocabulari i fluïdesa a la parla.
Augment de la confiança: Participar en debats brinda als estudiants l'oportunitat de parlar en públic i defensar les seves idees davant dels seus companys. Això contribueix a augmentar la seva confiança en ells mateixos i la seva capacitat per enfrontar situacions semblants en el futur.
Desenvolupament d'habilitats de recerca: abans d'un debat, els estudiants han d'investigar i recopilar informació sobre el tema assignat. Això promou la investigació activa i lús efectiu de fonts dinformació.
Escolta activa: Els estudiants no només han de parlar durant un debat, sinó també escoltar els companys per poder respondre i refutar arguments. Això fomenta lhabilitat descoltar atentament i respondre de manera adequada.
Aprenentatge col·laboratiu: Els debats solen realitzar-se en equips, cosa que implica la necessitat de col·laborar amb els companys per desenvolupar arguments i estratègies. Això reforça la importància del treball en equip.
Exposició a diferents perspectives: Els debats exposen els estudiants a una varietat de punts de vista i opinions. Això els ajuda a comprendre que hi ha múltiples maneres d'abordar un problema i ser més tolerants davant la diversitat d'opinions.
Promoció del pensament ètic: En discutir temes rellevants, els estudiants poden reflexionar sobre qüestions ètiques i morals i desenvolupar el seu sentit de responsabilitat envers la societat i el medi ambient.
Aplicació de coneixements: Els debats permeten als estudiants aplicar els coneixements adquirits a classe a situacions del món real. Això reforça la comprensió dels conceptes i temes estudiats.
Preparació per a la vida futura: Les habilitats adquirides a través dels debats són transferibles a situacions de la vida quotidiana ia experiències educatives i professionals futures que requeriran comunicació efectiva, pensament crític i habilitats d'argumentació.
En resum, les activitats de debat a primària no només enriqueixen el procés educatiu, sinó que també desenvolupen habilitats essencials que seran valuoses al llarg de la vida dels estudiants.
Comencem?
Tema del debat: Impacte de l'ODS apadrinat pel grup al nostre entorn i com hi podem contribuir.
Durada: Aproximadament 1 hora.
Materials necessaris: Pissarra, guixos de colors i cronòmetre.
Passos:
1.- Introducció (10 minuts): Comença recordant a la classe l'ODS en qüestió, amb un resum molt important, com a introducció i record.
2.- Divisió en equips (5 minuts): Divideix la classe en grups petits de discussió.
3.- Investigació (15 minuts): Cada grup investigarà i debatrà internament sobre l'ODS, cercant exemples concrets de com afecta el nostre entorn i la nostra vida diària.
4.- Preparació d'arguments (15 minuts): Cada grup discutirà i prepararà arguments per debatre a favor de la importància d'aconseguir els ODS com a projecte integral i l'ODS en particular, i com ells mateixos poden contribuir a aconseguir-ho. Depenent del nivell, cada grup podria simplement proposar 2 o 3 idees per contribuir a aconseguir-ho, que es posin en comú en la mesura del possible i que de l'aula surtin 5 accions diferents, que es podran escriure a la web i així tenir-ne una bateria didees entre tots els grups.
5.- Debat (15 minuts): Els grups fan torns per presentar els seus arguments.
Després de cada presentació, obre un espai curt perquè els altres grups facin preguntes o comentin sobre els arguments presentats.
6.- Conclusió i reflexió (10 minuts): El professorat durà a terme una breu discussió amb tot el grup sobre allò après i els punts presentats durant els debats.
7.- Tancament (5 minuts): El professorat ressaltarà la importància de treballar junts per aconseguir un món millor i més sostenible. Agraïx als estudiants per la seua participació i entusiasme
Materials
Consulta en aquesta secció tots els materials que hem recopilat per a poder ajudar-te a donar a conèixer els ODS als alumnes i alumnes.
Anar a materials